Mina skidkläder

Såhär ser jag ut när jag åker runt bland backarna. Sedan har jag ju självklart en tröja, underställt och ryggskydd under, men det syns ju inte på utsidan, så det tyckte jag inte var speciellt intressant att visa. Nytt för i år är hjälmen, goggles och vantarna. Hade gärna bytt ut mina skidbyxor också, men eftersom jag köpte dem förra året passar de fortfarande. Men, men det funkar ju det också!

  • Postad i: New in

Gillar

Kommentarer

Frukosttips!

Supergoda nyttiga pannkakor!!

Görs på: 1 ägg + 1 banan. Vispa och sedan stek.

Brukar toppa med: Frukter och bär, honung, kokosflingor och kesella eller keso

Min vanligaste frukost då det är så troligt lätt att bara hälla upp yoghurt i en skål, men fortfarande går att variera så mycket. Jag äter alltid naturell yoghurt. Ibland kör jag dock kvarg istället.

Toppas med: Musli, granola, nötter, pumpafrön, linfrön, gojjibär, banan, hallon, blåbär, äpple, nektarin, jordgubbar. m.m

En väldigt mättande frukost. Gott nu på vintern när det är extra kallt

Gör så här: 1 dl havregryn + 2 dl vatten + lite salt. Värm i mikro eller på spis

Toppas med: Äpple & kanel, banan, hallon och blåbär, mjölk

Superfräscht och går att variera hur mycket som helst!

Hallonsmoothie:  2 dl yoghurt + 1 dl hallon + 1/2 banan

Imunboost: 1/2 apelsin + 1/2 äpple + lite annanas + en bit ingefära + apelsinjuice + kanel

Brukar även äta en hel del mackor toppade med massor av olika saker, exempelvis avokado, skinka och keso (så gott!!), lax, makrill, ost, tomater & gurka, stekt ägg, hårdkokt ägg.

Nybakta scones med marmelad och ost.

Äggröra eller omelett för en riktigt proteinrik frukost.

Gillar

Kommentarer

Skidor +++

  • Postad i: Vardag

Gillar

Kommentarer