Staycation i Stockholm

Hej hörrni! Nu är jag hemma från Grekland, har haft det superbra och en massa härliga semester bilder kommer alldeles strax, men detta inlägg tänkte jag ägna åt min härliga gårdag.

Jag gick upp 05 igår morse för att åka buss, båt, buss och till sist flyg hem till Stockholm. Det hindrade mig dock inte från att åka direkt in till stan från Arlanda vid 18. Alva hade nämligen fixat en hotellnatt på Scandic Continental och det vill man ju inte missa.

Jag kom till hotellet (som förövrigt var superfräscht), tog en dusch och gjorde mig iordning inför kvällen. Sen gav vi oss ut på stan mot restaurangen.

Vi åt på Tabouli, ett ställe som serverar libanesisk mat. Det var gott men inget wow. Älskar dock att äta smårätter och atmosfären var mysig så det var ett plus.

Efter middagen åkte vi tillbaka till hotellet, bytte lite kläder och bättrade på sminket. Sån jäkla lyx att kunna göra det. Därefter gick vi till sommargården och dansade i några timmar innan vi tog en 10 minuters promenad hem. Också sån jäkla lyx att ha så nära till sängen.

Pricken över i:t var den fantastiska hotellfrukost vi åt imorse. Så så gott och lyxigt. Sedan letade vi present på stan, åkte hem och promenerade hem till mig från Alva. Så mysigt dygn (eller snarare timmar).