Tips på 3 bra träningsappar

Denna app använder jag i princip alltid när jag ska träna hemma. Det finns mängder av olika träningsprogram med 3 olika svårighetsgrader och 4 olika inriktningar på hur du vill träna, t.ex. get strong eller get focused. Träningstiden varierar från 15 till 45 minuter och det går alltså att anpassa träningen väldigt bra och man hinner ofta slänga in ett pass när det passar. Inför varje övning finns det bra videoinstruktioner som tydligt visar hur du ska göra. Vissa av dessa träningsprogram är sjukt jobbiga, svetten rinner och träningsvärken kommer som ett brev på posten dagen efter. Min favoritträningsapp - ett stort, stort tips alltså!

Denna appa laddade jag ner ganska nyligen. Jag använder den för att mäta tiden och distansen när jag springer. Huvudsyftet är att mäta träning då man rör sig, det finns väldigt många olika alternativ att välja mellan t.ex. walk, run, cycle. Förutom detta finns också en hel del härliga recept och härliga tips för ett bra välmående.

Denna app använder jag när jag vill göra lite magövningar efter min springtur eller liknande. Det finns 3 olika träningstider, 5, 8 och 10 minuter samt 2 olika träningsprogram. Till varje övning finns videoinstruktioner. Denna app är inte så fin grafik eller nya och annorlunda övningar, men det är bra om man vill styrketräna en speciell del av kroppen.

Gillar

Kommentarer

tovvsan,
Jättebra tips!
tovvsan.blogspot.se/