USA - dag 2

Vi vaknade upp tidigt på hotellet, redan runt 6, men med tanke på tidsomställningen och att klockan redan var 15 i sverige var ju inte det superkonstigt. Hur som helst gick vi ner till lobbyn för att köpa en (tyvärr) mycket lökig och äcklig frukost. På vissa ställen i USA finns det verkligen superfräsch mat medan det på andra ställen inte finns mycket som mycket mer än det ljusaste brödet du kan hitta med fem lager ost, på ett ungefär. Men det är väl det som är charmen också.

Det passade väldigt bra att vi vaknat tidigt då slapp de värsta köerna när vi sedan befann oss på biluthyrningen för att hämta upp vår bil.

Hade man varit två stycken (och med mycket mindre packning) hade man ju lätt hyrt en cab. Tänk att susa förbi kusten längst highway 1 med taket nedfällt, spela högmusik och verkligen uppleva leva den klassiska roadtripbilden.

Men med tanke på att vi var fyra personer med fyra gigantiska väskor hade vi bokat i chevrolet sub istället. Den var i alla fall hur bra som helst under hela resans gång. Rekommenderar absolut en sådan om ni ska åka runt flera stycken.

Efter nån timme eller två hade vi nått vårt mål för kommande vecka - hermosa beach. Det var en så himla fin strand, ett sånt fint hotell med balkong rätt ut mot stranden och en väldigt fin strandpromenad.

Medans vi väntade på rummet gick vi runt och kollade lite, solade samt badade. Så skönt att få känna ordentlig värme igen.

När vi blev hungriga gick vi till en strandbar för lunch. De delade ut smakprover överallt och jag hade drickan som ni kan skymta här ovan, just chill hette den och var supergod faktiskt.

Här under parasollen satt vi och väntade

... på våra grillade kycklingmackor. Riktigt goda var de. Jag och mamma delade på sallad och sötpotatispommes som tillbehör. Jag blev helt förälskade i dessa nya pommes under resan. Så gott och så mycket godare än vanliga pommes.

När vi fått vårt rum tog vi det lugnt, duschade samt handlade lite plock till middag. Och sen åt vi till maten till denna utsikt.

Underbart fina solnedgång

Så här såg det ut längs stranden. Massa fina sommarhus, allt ifrån gulliga till riktigt lyxiga. Både längs hermosa och manhattan beach fanns det så fina hus.

Och här har vi piren.

På kvällen tog vi en promenad längs stranden och upp runt i området.

Jag hittade ett italiensk glass ställe och köpte såklart. Hasselnöt och chokladtryffel blev smakerna. Topp tre godaste glassen i mitt liv.